Informatie Update 23-03-2020. Het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie komt  met nieuwe inzichten en stelt vast dat behandeling van patiënten die geen symptomen van een coronabesmetting vertonen, niet meer zonder meer mogelijk is.

Wat betekent dit nu voor u als patiënt?

Fysio Heiloo houdt zich aan de aangescherpte richtlijnen van het RIVM en het KNGF, waarbij veiligheid en gezondheid voor patiënt en fysiotherapeut leidend is. Uw fysiotherapeut neemt telefonisch contact met u op.

Fysio Heiloo screent telefonisch op basis van de richtlijnen van het RIVM alle patiënten, zowel nieuwe patiënten als de patiënten die reeds onder behandeling zijn.

Indien uitstel van uw 1-op-1 behandeling mogelijk is dan zal Fysio Heiloo in overleg met u beoordelen of u telefonische of online begeleiding van uw fysiotherapeut kunt krijgen.

Indien uitstel van uw 1-op-1 behandeling niet mogelijk is in verband met een niet terug te draaien (irreversibele) achteruitgang van uw functioneren dan is onderstaande van toepassing;

Uw fysiotherapeut zal telefonisch het coronarisico op basis van de symptomenlijst van het RIVM  inventariseren, gevolgd door overleg met de verwijzer/huisarts. Voortzetten van behandeling met behandeloptie ‘op afstand’ via beeldbellen heeft de voorkeursoptie op dit moment, naar adviezen van het RIVM.

Voor hulpvragen van zorgverleners en cruciale beroepen hanteren wij dezelfde richtlijnen.

Neemt u a.u.b. alleen telefonisch contact op met de praktijk.

Team Fysio Heiloo