Fysiotherapie Heiloo

Fysiotherapie algemeen

Het menselijk lichaam is een verbazend knap en goed georganiseerd geheel van spieren, botten, gewrichten en zenuwen waar we dagelijks op moeten kunnen rekenen. Lopen, staan, springen, bukken, het zijn vaak volkomen vanzelfsprekende bewegingen. Dat bewegen niet zo vanzelfsprekend is, beseft u pas als u ergens last van krijgt. Als het lichaam even niet meewerkt.

De fysiotherapeut is de deskundige op het gebied van het menselijke bewegings- en houdingsapparaat. Hij behandelt patiënten die in het dagelijkse leven pijn ondervinden en belemmerd worden bij het bewegen.

Naast de behandeling, die onder meer kan bestaan uit oefentherapie, massagetherapie en fysische therapie, zet de fysiotherapeut zijn deskundigheid ook preventief in, bijvoorbeeld bij het adviseren of begeleiden van patiënten.

De behandeling

Een behandeling door de fysiotherapeut van Fysio Heiloo bestaat uit de volgende stappen: Na het vraaggesprek naar de ziektegeschiedenis (de anamnese), zal een lichamelijk onderzoek plaatsvinden op basis waarvan we een fysiotherapeutische werkdiagnose stellen. Op basis hiervan stellen we dan een behandelplan op waaraan we behandeldoelen koppelen. De hulpvraag van de patiënt staat hierin centraal! De moderne oefenzaal waarover Fysio Heiloo beschikt, geeft de mogelijkheid medische trainingstherapie en of revalidatietraining aan te bieden als onderdeel van het behandel – of preventieplan.

Uw fysiotherapeut van Fysio Heiloo adviseert, behandelt en begeleidt u op een professionele wijze, zodat u weer zo goed mogelijk uw dagelijkse leven kunt voortzetten, zonder pijnklachten en beperkingen. U leert hoe u door verantwoord te bewegen verdere problemen kunt voorkomen of beperken, waarbij u zelf mede verantwoordelijk bent voor uw  eigen genezing.

Uw lichaam verdient de beste behandeling

De Fysiotherapeut wilt een positieve bijdrage leveren aan gezond bewegen, terugdringen van ziekteverzuim en voorkomen van blessures. Op die manier helpt uw fysiotherapeut u om uw lichaam zo goed mogelijk functionerend te houden. Uw lichaam verdient de beste behandeling.

De laatste jaren gaat veel aandacht uit naar de preventieve gezondheidszorg. De fysiotherapeut speelt een belangrijke rol in het voorkomen van ziekten en lichamelijke klachten.